דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבצעים רילוקיישן לצרפת? מס' עצות חשובות לגבי חוזה שכירות שם 

מאת    [ 23/02/2012 ]

מילים במאמר: 931   [ נצפה 2194 פעמים ]

הסכם השכירות בצרפת (droit de bail או bail à loyer) קובע את תנאי השכירות ותעריפיה ונחתם בין בעל הבית או מתווך הדירות (בשם המשכיר) לבין השוכר. ניתן לרכוש טפסים ריקים של הסכמי שכירות סטנדרטיים בחנויות למכשירי כתיבה.

 על הסכם השכירות לכלול את הפרטים הבאים:

 מומלץ שהשוכר והמשכיר יכינו יחד דוח תכולה ומצב (état des lieux) בכתב, יחתמו עליו ויצרפו אותו לחוזה השכירות. יש לפרט את כל פריטי הריהוט והציוד שבנכס ואת מצבם וכן את מצב הנכס באופן כללי.

 תיעוד

 

כאשר תבקש לשכור דירה או בית, בדרך כלל תתבקש להציג:

 פיקדון

 

מאז פברואר 2008, על-פי חוק, הופחת סכום הפיקדון שניתן להחזירו (caution או dépôt de garantie) מדמי שכירות של חודשיים לדמי שכירות של חודש אחד. את הפיקדון יש לשלם מראש במעמד החתימה על חוזה השכירות. באותו מעמד יש לשלם גם את דמי השכירות של החודש הראשון.

בסוף השכירות ומרגע החזרת המפתחות, יש לבעל הבית/למתווך חודשיים להחזרת הפיקדון, בניכוי עלויות שנדרשו לתיקונים בנכס. החוק אוסר על עיכוב תשלום דמי השכירות של החודשים האחרונים במקום הפיקדון.

 ביטוח דירה ואישורי ביטוח

 

החוק דורש מהשוכר להחזיק בתעודת ביטוח דירה מקיף (תעריפי הפרמיה תלויים בגודל הנכס). יש להציג את תעודת הביטוח בפני המשכיר במעמד החתימה על החוזה, וייתכן כי השוכר יתבקש להציגה גם בעת חידוש חוזה השכירות.

בעל הבית רשאי להוסיף לחוזה החדש/המחודש סעיף המסיים את החוזה אם השוכר לא יבטח את הנכס.

ביטוח הדירה מכסה:

בבתים שיש בהם אח פועלת, בעל הדירה אחראי להציג אישור בטיחות מטעם ארגון מנקי הארובות (Certificat de Ramonage). על השוכר לחדש אישור זה מדי שנה, והמבטח ובעל הבית רשאים לדרוש זאת ממנו.

העלאה בדמי השכירות

ניתן להעלות את דמי השכירות אחת לשנה לסכום ובתאריך שנקבעו בחוזה. אם אין סעיף כזה בחוזה, ניתן להעלות אותם מדי שנה בתאריך החתימה על החוזה.

בדרך כלל מועלים דמי השכירות אחת לשנה בשיעור המבוסס על מדד שכר הדירות (IRL) המפורסם אחת לרבעון על-ידי המכון הלאומי של צרפת למחקרים סטטיסטיים וכלכליים (INSEE). 

להלן התחייבויות השוכר:

אלמלא הוסכם אחרת בחוזה השכירות, השוכר אינו רשאי:

בעל הבית

 

מחויבותו העיקרית של בעל בית היא להשכיר "מגורים הולמים". הכוונה היא כי המבנה לא יזיק בכל אופן שהוא לבריאותו ולבטיחותו של השוכר. הגורמים הנכללים בכך הם מצב המבנה, יעילות הצנרת והביוב, נוכחות אור טבעי, חשמל ורשת חשמל יעילים, אספקת מים, מתקני רחצה וגודל מינימלי.

אם בעל הבית אינו דואג לביצוע תיקונים חיוניים, השוכר אינו רשאי לעכב את תשלום דמי השכירות, אך יכול להגיש תביעה בבית משפט שלום.

כניסה לנכס והתחברות לשירותים

חשמל (EDF): אם חשבון ה-EDF רשום על שם הדייר היוצא, עליך להתקשר למספר של EDF המופיע על-גבי החשבון של הדייר היוצא ולפתוח חשבון חדש. עליך למסור את שם הדייר היוצא, שם הדייר הנכנס והתאריך שבו הדייר החדש החל להתגורר בנכס. EDF תקבע פגישה לקריאת המונה.

גז (GDF): אם הנכס מחובר לשירות גז מרכזי, עליך לפעול כפי שפעלת מול EDF.

טלפון (France Télécom): צור קשר עם France Télécom ומסור את שם הדייר הקודם, את מספר הטלפון של הנכס ומסמך זיהוי כדי להגיש בקשה להעברת פרטי חשבון. ייתכן כי יתאפשר לשמור על המספר הקודם.

מיסים

 

ב-1 בינואר בכל שנה נדרש הדייר בנכס לשלם את מס המגורים הצרפתי (taxe d'habitation). תשלום המס מזכה אותו בקבלת שירותים אזוריים מקומיים (ניקוי רחובות, פינוי אשפה, תאורה וכיו"ב). הסכום תלוי בגודל הנכס ובמיקומו.

ישנן עילות רבות להגשת בקשה לפטור ממס, ובהן אנשים מעל גיל 60, אנשים המטפלים במבוגרים נכים, בעלי הכנסה נמוכה (rSa – revenu de Solidarité active). מידע על אישורי פטור זמין בעירייה (Mairie) המקומית (יש לספק הוכחה לגיל או לנסיבות ולהכנסה).

מס וביטוח לאומי

 

השלטון הצרפתי מפעיל מערכת מקוונת לשינוי כתובת בצרפת. כל פרטי הביטוח הלאומי והמסים יתעדכנו. שימו לב כי דרוש מספר ביטוח לאומי ומס צרפתי כדי להשתמש בשירות זה.

תכולה בעת עזיבה

 

במעמד החזרת המפתחות, הדייר היוצא ובעל הבית בודקים יחד את דוח התכולה והמצב (état des lieux) המקורי.

לבעל הבית/למתווך יש חודשיים להחזיר את הפיקדון, בניכוי העלויות שנדרשו לתיקונים בנכס. אם הדייר היוצא חושב כי נוכה סכום בלתי הכרחי, הוא רשאי לבקש לראות את הערכות העבודה שבוצעה. במקרה של מחלוקת, ניתן להעביר את המקרה להחלטתו של פקיד בית משפט.

החוק אוסר על עיכוב תשלום דמי השכירות עבור החודשים האחרונים במקום הפיקדון.

הדרכה משפטית, חוזים וזכויות

 

ANIL (Agence National pour l'Information sur le Logement) הוא ארגון לאומי המייעץ לבעלי בתים (propriétaire) ולשוכרים (locataire) בנושאים משפטיים, פיננסיים וכספיים הקשורים לחוזי שכירות. אתר האינטרנט (בצרפתית) מפרט את כל המסמכים והמחויבויות הנוגעים להסכם השכירות.

לכל מחלקה (département) בצרפת יש משרד (ADIL – Agence Départementale pour l'Information sur le Logement) המטפל בעניינים מקומיים.

 

 

 

 

עו"ד רן אטס, אחראי פיתוח עסקי בחברת Ocean Relocation העוסקת, למעלה מ-65 שנה, בניהול תהליכי ניוד גלובליים לקהל לקוחות פרטי ועסקי תוך מתן פתרונות מותאמים אישית על פי צרכי הלקוח ובתוך כך: פתרונות דיור קצרי וארוכי טווח, שירותי השכרת ריהוט, שירותי התאקלמות ראשונית,פתרונות שילוח ואחסנה ועוד. http://www.oceanrelocation.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב